Młody naukowiec eksperymenty i wynalazki

Z założenia eksperymenty są naukowe, ale stanowią też dobrą zabawę dla badawczego umysłu dziecka. Umożliwiają zrozumienie zjawisk przez samodzielne wprowadzanie czynników i obserwowanie powstałych zmian. Eksperymentowanie polega na pobudzeniu ciekawości poznawczej, zachęcaniu do stawiania pytań i kształtowaniu umiejętności realizowania własnych pomysłów na badania. Wszystko to służy wszechstronnemu rozwojowi dziecka. Na tej specjalności wcielimy się w badaczy i naukowców aby wspólnie wykonywać ciekawe zadania.

Program zajęć dla grupy studentów w wieku 6-10 lat (prowadząca zajęcia Aleksandra Rachuta)

  • Październik – Uroczysta inauguracja roku akademickiego
  • Listopad – Jak powstają wynalazki? Co zrobić, żeby zostać naukowcem? Historia papieru
  • Grudzień – Mydlarnia w pigułce
  • Styczeń – Lampa z lawą
  • Luty – Tajemnica witaminy C
  • Marzec – Tlen i CO2 – wróg czy przyjaciel?
  • Kwiecień – Dlaczego wybuchają wulkany?
  • Maj – Wielkie umysły – Nikola Tesla. Prąd bez kabla
  • Czerwiec – Zakończenie roku akademickiego. Absolutorium

Program zajęć dla grupy studentów w wieku 11-15 lat (prowadząca zajęcia mgr Hanna Bartnik)

  • Październik – Inauguracja roku akademickiego
  • Listopad– Hydrostatyka i aerostatyka. Wyleje się i poleci?
  • Grudzień – Optyka. Czym jest ta plamka na oku?
  • Styczeń – Dynamika, układy odniesienia. Co porusza świat?
  • Luty – Elektrostatyka. Jak wytworzyć i poczuć ładunki?
  • Marzec – Prąd elektryczny. Kiedy płynie i czym jest prąd?
  • Kwiecień – Elektromagnetyzm. Skąd się bierze prąd w mieszkaniu?
  • Maj – Drgania i fale. Jak z drgań powstaje fala?
  • Czerwiec – Zakończenie roku akademickiego. Absolutorium